Doft

Trädens doft.
Gör grönskan vackrare.
Gör min doft dig vackrare?
Fåglarna sjunger än. Dom är fria.
Något som jag längtar att vara.
Kan du hjälpa mig med det?
Eller kommer du dra ner mig i din grop igen?
Som är fylld av sorger, längtan och förnedrelse.
Jag trives där till en början.
Då det bara var jag.
Men sedan, kom rösten tillbaka.
Och allt som varit ljust blev till mörkt.
Instängd  i mig själv, på en plats som inte existerade.
Hur ska man ta sig ut ur den och bli fri?
Det är något jag sökt svar på länge.
Men det förblir en fråga, som saknar svar.
Likt min plåga, som saknar slut.
Trädens doft.
Gör grönskan vackrare.
Gör min doft dig vackrare?
Fåglarna sjunger än. Dom är fria.
Något som jag längtar att vara.

Kan du hjälpa mig med det?
Eller kommer du dra ner mig i din grop igen?
Som är fylld av sorger, längtan och förnedrelse.

Jag trives där till en början.
Då det bara var jag.
Men sedan, kom rösten tillbaka.
Och allt som varit ljust blev till mörkt.

Instängd  i mig själv, på en plats som inte existerade.
Hur ska man ta sig ut ur den och bli fri?
Det är något jag sökt svar på länge.
Men det förblir en fråga, som saknar svar.
Likt min plåga, som saknar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0