Du är sjuk

Du är sjuk.
Det är nog det enda jag riktigt vet om dig.
Som jag ärligt kan erkänna.
Du har gått från att vara bland den underbaraste jag vet, till att vara död.
Jag borde egentligen vara rosenrasande på dig.
Men det kan jag inte.
Allt jag kan är att släppa fram mina känslor genom tårar.
Och ännu mer tårar.
Älskling, svek jag dig någon gång?
Gjorde jag dig någon gång så upprörd, att jag förtjänar detta?
Snälla du, säg mig då.
Varför?
Men nu har du valt hur du vill ha det.
Jag kan inte göra något nu.
Jag vet inte om jag vill ens.
För vår relation gav mig bara skador.
Det är väl bäst såhär.
Att vi inte finns för varandra längre.
Du är sjuk.
Men du har inte alltid varit det.
Det är också nog det enda jag riktigt vet om dig.
Du är sjuk.
Det är nog det enda jag riktigt vet om dig.
Som jag ärligt kan erkänna.

Du har gått från att vara bland den underbaraste jag vet, till att vara död.
Jag borde egentligen vara rosenrasande på dig.
Men det kan jag inte.
Allt jag kan är att släppa fram mina känslor genom tårar.
Och ännu mer tårar.

Älskling, svek jag dig någon gång?
Gjorde jag dig någon gång så upprörd, att jag förtjänar detta?
Snälla du, säg mig då.
Varför?

Men nu har du valt hur du vill ha det.
Jag kan inte göra något nu.
Jag vet inte om jag vill ens.
För vår relation gav mig bara skador.
Det är väl bäst såhär.
Att vi inte finns för varandra längre.

Du är sjuk.
Men du har inte alltid varit det.
Det är också nog det enda jag riktigt vet om dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0