När jag inte vet

När jag inte vet.
När jag inte känner någon livsglädje alls.
Då det inte finns någonting som förenklar de ångestfyllda dagarna.
Då existerar inget, förutom min demon.
För han finns alltid där.
När han ler mot mig, blir jag livrädd.
Men jag känner mig ändå trygg.
För jag vet att han inte lämnar mig.
Hur dåligt jag än mår, vad jag än gör för skit.
Så finns han alltid kvar.
När jag inte vet.
När jag inte känner någon livsglädje alls.
Då det inte finns någonting som förenklar de ångestfyllda dagarna.
Då existerar inget, förutom min demon.
För han finns alltid där.

När han ler mot mig, blir jag livrädd.
Men jag känner mig ändå trygg.
För jag vet att han inte lämnar mig.
Hur dåligt jag än mår, vad jag än gör för skit.
Så finns han alltid kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0