Tusen piskrapp eller nya sår

Det är svårt att tänka klart.
När du står och skrattar åt mig.
När du pekar mot rakbladet som ligger och väntar.
Jag vet vad du vill att jag ska göra.
Så fort jag tänker tanken att ta upp det och låta det smeka min hud.
Då nickar du, tittar mig djupt i ögonen och småler.
Varje gång jag skrattar.
Varje gång jag mår bra, känner glädjen åka runt i min kropp.
När glädjen dansar, då dör en bit av dig.
Då ler du inte. Du bara står där och ser besviken ut.
Och tvingar ångesten att återvända.
När jag skadar mig.
Sitter du och ler, nickar, och ler ännu mer.
För då blir du starkare.
Det är lättare att få din vilja fram.
För då kan du låta ångesten försvinna ett tag.
Om jag skadar mig.
Men det är du som bestämmer.
Ångest som smärtar som tusen piskrapp eller nya sår.
Det är dina alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0