Vilken bortförklaring blir det idag?

Jag är rädd för dig.
För dina ord.
För dina handlingar, allt du gör.

Men jag vill bara vara nära dig.
Trots allt.
Trots att allt du sagt kanske bara varit tomma ord.
Små löjliga lögner enligt dig.
Men stora brutala enligt mig.

Jag vet ingenting säkert.
Kommer nog aldrig göra.
Hur blir det ikväll?
Du sa så mycket igår.
Var det också lögner?

Jag väntar bara på din anledning till att det inte går.
Undran över vilken bortförklaring det blir idag.
Blir det samma som i förrgår eller har du en ny idag?

Inget blev bra. Fan vilken dålig text.
Usch. Kan inte tänka.
Bara på vilken jävla looser jag är.
Hur jag kan tro på dina lögner.
Men det är väl så det är, när man är kär i en dröm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0