BARA SKUGGORNA I DAMMET HADE TID

Han tittar.
Vart jag går, i försök för att vara ensam, misslyckas jag.
För han står alltid bakom mig.
Vartenda steg jag tar, noterar han.
Och följer efter.
Min älskade demon och jag, vi har skapat ett nytt liv.
Där bara vi existerar.
Långt ifrån verkligheten.
Men det gör inget, för jag är ju aldrig ensam.
Begäret har sakta domnat bort.
Att få vara ensam med bara mig själv.
Långt ifrån dig.
Men nu överlever jag knappt utan dina ord ekandes, dina steg som bara jag ser, hur du ler och säger att det är bara vi nu.
Längre bort från denna värld kommer vi inte.
Vi står bortom dimman, vid ett vägskäl.
Han gick före och visade vilken väg jag skulle föra min ruttna kropp till.
Jag följde efter.
Han tog mig till en plats, där bara skuggorna i dammet hade tid.
Han tittar.
Vart jag går, i försök för att vara ensam, misslyckas jag.
För han står alltid bakom mig.
Vartenda steg jag tar, noterar han.
Och följer efter.

Min älskade demon och jag, vi har skapat ett nytt liv.
Där bara vi existerar.
Långt ifrån verkligheten.
Men det gör inget, för jag är ju aldrig ensam.

Begäret har sakta domnat bort.
Att få vara ensam med bara mig själv.
Långt ifrån dig.

Men nu överlever jag knappt utan dina ord ekandes, dina steg som bara jag ser, hur du ler och säger att det är bara vi nu.
Längre bort från denna värld kommer vi inte.

Vi står bortom dimman, vid ett vägskäl.
Han gick före och visade vilken väg jag skulle föra min ruttna kropp till.
Jag följde efter.

Han tog mig till en plats, där bara skuggorna i dammet hade tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0